Collectif Clothing

Collectif Clothing... een hecht team van ontwerpers. Dit Londense merk startte haar activiteiten in het jaar tweeduizend met een stand in het wereldberoemde ‘Camdem Market”. De afgelopen negentien jaren stonden voor een explosieve groei dankzij een intensieve en overtuigende internet marketing gecombineerd met kleding waar de creativiteit en kwaliteit van afstraalt.

In Engeland heeft men drie gespecialiseerde winkels waarvan twee in Londen en een filiaal in de vintage stad bij uitstek: Brighton. Francesca Turner, werkzaam als events manager, gunt ons een kijkje achter de schermen van een merk dat ook in Nederland enorme populariteit geniet.

De feedback van onze klanten is erg belangrijk.
Collectif Clothing kent twee segmenten aangaande de productie van hun kleding: Collectif Vintage, geïnspireerd op de jaren ’40 en ’50 en Collectif Mainline dat vooral geënt is op pin-up en alternatieve stromingen. “Toch is het een en hetzelfde team wat verantwoordelijk is voor de ontwerpen in beide segmenten,” legt Francesca uit. “Uiteraard heeft elke ontwerper zo zijn eigen stijl en ideeën en hier wordt rekening mee gehouden bij de ontwerpen. Onze Bright and Beautiful, Lulu Hun en Menswear label hebben elk hun eigen ontwerper. Het gehele team werkt echter onder auspicien van de hoofdontwerper maar we vormen met zijn alleen een hecht team van ontwerpers met één en hetzelfde doel namelijk de mooiste collecties ontwerpen voor onze klanten. Het is een proces, elk seizoen leren we weer nieuwe dingen. De feedback van onze klanten is hierbij erg belangrijk uiteraard. Onze ontwerpers hebben gestudeerd aan de modeacademie en hebben veelal een achtergrond met kennis van vintage fashion. We zijn nu met tien mensen waarvan vier ontwerpers. Een ieder van ons heeft zijn eigen specialiteit en dat werkt.”

Meer info: super-editie


«   »