Desigual herontdekt zichzelf.

Desigual onthulde zijn nieuwe merkimago en nieuwe visuele identiteit enkele dagen geleden op het hoofdkantoor in Barcelona. Het Spaanse bedrijf presenteerde zijn nieuwe lente/zomer 2020-collectie middels een show vol speciale effecten, muziek en licht op het strand van Barcelona. De lancering van de nieuwe merkidentiteit maakt deel uit van Desigual’s bredere hervormingsstrategie, die het merk in 2015 bekendmaakte: “We bouwen een nieuw Desigual op, en dat lukt dankzij de inspanningen van elk lid van ons fantastische team,” zegt Guillem Gallego, Desiguals marketingdirecteur.

Onderdeel van het nieuwe merkimago is een nieuw logo met de merknaam ‘Desigual’, dat in spiegelbeeld is geschreven. Vanuit normaal perspectief ziet het logo er verwarrend uit, maar het is juist volkomen logisch wanneer je kijkt vanuit selfie-oogpunt.

Desigual presenteerde zijn nieuwe identiteit middels zijn reclamecampagne ‘Forward is Boring’, welke met name werd verspreid op sociale media om een breder publiek te kunnen bereiken. Deze beslissing is het resultaat van een proces dat ook heeft geleid tot de herdefinitie van het Desigual-product, dat evolueert naar een meer urban en veelzijdige richting. Kledingstukken zijn er in nieuwe modellen, welke voor 11 procent zijn gemaakt van ecologische materialen.

Doel: Een jonger publiek aantrekken.
Daarnaast poogt Desigual om zijn doelstelling om dieper contact te leggen met consumenten en om een jonger publiek aan te trekken, te realiseren. Het merk is zich bewust van consumententrends en vereisten voor de huidige markt. Guillem Gallego staat centraal in dit transformatieproject. “We willen ons publiek verbreden en nieuwe generaties integreren. Dit betekent dat we een betere kennis moeten krijgen van hun behoeften en verschillende winkelervaringen, ongeacht het kanaal en de locatie.”

lees verder in editie 21.


«   »