Wie mode

In Veldhoven is de winkel van Wie een begrip en het neemt duidelijk een sociale functie in binnen de gezellige Brabantse gemeenschap. Niet zo vreemd als je bedenkt dat de winkel al meer dan dertig jaar bestaat met onverminderde service en kwaliteit.

Het was vader Bert Maessen, werkzaam in de modewereld, die met het idee kwam om een eigen modezaak te beginnen. In het pand waar men nog steeds gevestigd is, werd destijds een ruimte gehuurd van circa 100m2. Tegenwoordig is de ruimte uitgegroeid tot driemaal de oorspronkelijke grootte en werken intussen beide dochters Eefje en Femke samen met moeder Hermien in de zaak. “We zijn letterlijk opgegroeid in de winkel,” vertelt Eefje. “Wanneer we thuis kwamen van school, gingen we achterin de winkel zitten op de daarvoor bestemde bank. Dit was ons thuis maar ondertussen zagen we wel even wat er zoal bij komt te kijken.” Eefje begon op haar zestiende in de zaak in het kader van vakantiewerk met het poetsen van de klerenhangers maar al snel groeide dat uit tot meer terwijl Femke uit haar vorige baan de overstap maakte waarmee Wie een heus familiebedrijf werd.”

Wie is wie.
Moeder Hermien is nog dagelijks aanwezig in de winkel waar ze samen met dochters Eefje en Femke vrouwen voorziet van een nieuwe outfit. In de loop der jaren terwijl de zaak steeds verder uitgroeide, werden er uiteraard nieuwe merken toegevoegd zoals King Louie beroemd vanwege hun retro printjes en bloemetjesjurken, het merk IEZ! eveneens van Nederlandse bodem en het merk Jane Lushka geschikt voor elke type vrouw. De laatste toevoeging in hun assortiment is My Favourite Piece, een geheel nieuw merk dat ontstaan is vanuit een passie voor knitwear. Eefje, tegenwoordig verantwoordelijk voor de inkoop, is hier maar wat blij mee. “We bieden hiermee een volledig assortiment dat up to date is. Modern toegespitst op de vrouw met een brede smaak dus keuze te over bij Wie. Ons uitgangspunt is niet een zo groot mogelijk aantal merken maar liever een overzichtelijk aanbod waarbij kwaliteit, comfort en uitstraling voorop staat.”

Het is tenslotte je vak.
“Ik denk dat de waardering van onze klanten mede ligt in ons enthousiasme. We geven dan ook regelmatig advies wat hogelijk wordt gewaardeerd. Het leuke hiervan is dat je iets pakt waar een klant in eerste instantie niet voor zou kiezen of domweg de combinatie over het hoofd ziet. Het is tenslotte je vak.” Wie kent een grote schare aan vaste klanten waaronder zelfs uit het buitenland. “Je doet het tenslotte niet alleen voor de buitenkant maar ook om iets te delen. Vaak wil iemand zijn verhaal kwijt en dat kan bij ons onder het genot van een kopje koffie of thee. Kleding kopen is een kwestie van verwennerij is het motto. “Juist dit maakt het werk zo leuk,” aldus Eefje, “de sociale contacten en het gevoel dat je iets kunt betekenen. We gaan graag nog dertig jaar door!”

Lees verder...


«   »